مرد همیشه منتقد داوری فوتبال
 
ماهان شهسوار
فرهنگی . ورزشی . سیاسی . اجتماعی
 

گل: جدال لفظی حسین عسگری و هوشنگ نصیرزاده در برنامه 90 این هفته جدا از اینکه حق با کدام طرف است این سئوال را در ذهن بوجود می اورد که پدیده ای به نام هوشنگ نصیرزاده چگونه تا این اندازه به شهرت رسیده که نقدهایش اینگونه حاشیه ساز می شود.
 
کشف علی خسروی
روزی که سردبیر هفته نامه تماشاگران به علی خسروی زنگ زد تا ستون کارشناسی داوری هفته نامه را بر عهده بگیرد ، این داور جنجالی فوتبال ایران شخصی را به آن ها معرفی کرد که تا آن روز کسی نامش را نشنیده بود. هوشنگ نصیرزاده در حالی در تماشاگران شروع به نوشتن نقد داوری کرد که کمتر کسی سابقه چندانی از او در داوری سراغ داشت.اما نقدهای مرتب او در تماشاگران باعث شد تا نامش بر سر زبان ها بیفتد و بالاخره عادل فردوسی پور در سال 1380 او را به برنامه 90 دعوت کند. آن شب علاقه مندان به فوتبال با چهره هوشنگ نصیرزاده آشنا شدند. مردی لاغر اندام با موهای جو گندمی که از ادبیات خوبی در صحبت کردن بهره مند بود. بعدها او یک پای ثابت برنامه نود شد تا روز به روز برای هواداران فوتبال شناخته تر شود. او که نامش با تماشاگران مطرح شد و چهره اش با نود حالا کمتر روزنامه ای را می توانستی باز کنی و نامی از او نبینی.

همه مخالفان آقای کارشناس : عکس با شورت داوری
نقدهای داوری گاها متفاوت نصیرزاده باعث بروز واکنش های متفاوتی در میان همکارانش شد. سید رضا غیاثی که از او به عنوان جدی ترین مخالف نصیرزاده یاد می شود بارها سابقه نه چندان روشن او را در داوری به یادش می آورد و مهترین قضاوتش در فوتبال را مربوط به لیگ خوزستان می داند. البته این تنها غیاثی نبود که چنین نظری داشت. ماجرای درگیری نصیرزاده با پرویز سیار که رسانه ای نیز شد تا مدت ها خوراک مطبوعات بود.او با افراد دیگری هم مشکلاتی داشته است؛ از علی خسروی تا جلال مرادی و خیلی های دیگر.فیروز کریمی هم در جریان اعاده دادرسی نفت از راه آهن مصاحبه معروفی علیه وی کردو او را سوت خونین لقب داد!
نکته جالب اینکه او هیچگاه نتوانست رابطه حسنه ای با روسای کمیته های داوران داشته باشد. منوچهر نظری، رضا غیاثی، مسعود عنایت و حسین عسگری بارها رودروی نصیرزاده قرار گرفتند و نقدهایش در مورد داوران را برنتافتند و او را متهم کردند که دوست دارد بر خلاف جهت آب شنا کند. داربی معروف استقلال و پرسپولیس در تبریز را به یاد بیاورید. بازی ای که روزتی پنالتی مشکوکی برای پرسپولیسی ها گرفت . پنالتی ای که تنها نصیرزاده آن را درست نامید و بقیه کارشناسان داوری از نادرست بودن ان خبر دادند.

آقای همه فن حریف
در طی سال های اخیر هوشنگ نصیرزاده گاها از قامت یک کارشناس داوری به در امد و ردای مشاور باشگاه ها را بر ت کرده است. روزی در قامت وکیل مدافع علی پروین ظاهر می شد و در درگیری پروین با جلال مرادی به سلطان پرسپولیسی ها مشاوره می داد و روزی دیگر وکالت علی انصاریان را می پذیرفت تا حقش را از پرسپولیس بگیرد. همه آن هایی که به باشگاه ذوب آهن رفت و آمد دارند می دانند که نصیرزاده سال گذشته مشاور حقوقی این باشگاه بوده. او حالا سفرهای مارکوپولویی اش به دور ایران را نیز آغاز کرده تا مدیریت فوتبال را در استان های مختلف کشور تدریس کند. همان چیزی که خود او نیز اعتراف می کند بیشتر دوست دارد تا به عنوان مدرس مدیریت فوتبال شناخته شود تا کارشناس داوری. اما هر بار دعوت عادل فردوسی پور را اجابت می کند تا به قول خودش خاری در چشم دشمنانش باشد.
حالا هوشنگ نصیرزاده به سبب روابط عمومی بالا و البته خوش زبانی اش که از خصوصیات جنوبی ها است که همیشه با کتاب و مجله اخت بوده اند می تواند منتقدانش را به مناظره دعوت کند و در کمال آرامش حریف را عصبانی کند.تا جایی که افکار عمومی حق را به او بدهد حتی اگر حق هم با او نباشد. او این قابلیت را دارد که حریف را تا آستانه سکته پیش ببرد و خود همچون سرداری فاتح لبخندی به لب بنشاند و شاهد جان کندن رقیب باشد. صحنه ای که سال گذشته در دعوای او با رضا غیاثی در برنامه 90 شکل گرفت.

آخرین درگیری
اکنون در تازه ترین درگیری هایی که یک طرفش هوشنگ نصیرزاده قرار دارد اینبار نوبت حسین عسگری بود که در قامت منتقد نصیرزاده ظاهر شود و او را به بی دانشی متهم کند.
عسگری اما در حالی به طبل قدیمی می کوبید که به نظر برای افکار عمومی فوتبال چندان مهم نیست که نصیرزاده سابقه داوری درخشانی نداشته است. مهم این است که او گزینه اول همه رسانه ها برای نقد صحنه های داوری است!

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید لطفا" نظرات خود را در مورد مطالب این وبلاگ اعلام فرمایید
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ماهان شهسوار و آدرس mahaan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 23
بازدید هفته : 144
بازدید ماه : 340
بازدید کل : 25135
تعداد مطالب : 363
تعداد نظرات : 49
تعداد آنلاین : 1

کد متحرک کردن عنوان وب

کد پیغام خوش آمدگویی
استخاره آنلاین با قرآن کریم